Gratis fragt ved køb over 500 kr. // Afhent gratis i Butik HYGLIG i Thisted

HANDELSBETINGELSER

BUTIK HYGLIG

Adresse:

Storegade 10

7700 Thisted

TLF: +45 60 13 53 79

CVR: 40243305

 

Sådan handler du på Hyglig.dk

  1. Find din ønskede vare.
  2. Alle priser er i DKK. 
  3. Tryk på ”Tilføj til kurv”.
  4. Få et overblik over din ordre.
  5. Gå til Kassen og indtast dine oplysninger.
  6. Vælg leveringstype.
  7. Vælg betalingstype.
  8. Du modtager en ordrebekræftelse på mail.

 

Betaling

Vi modtager følgende online betalinger:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • Mobilepay Online
  • Viabill
  • Apple Pay

– Betalingen bliver først trukket fra din konto når dine varer afsendes.

– Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort, MobilePay.

– Alle priser, som er oplyst på vores hjemmeside, er inklusive moms.

 

Udsolgte varer

Hvis det forekommer at en vare er udsolgt på vores hjemmeside, som du gerne ville have fingrene i er du mere end velkommen til at skrive til os på kundeservice@hyglig.dk – så vil vi forsøge at bestille en ny hjem til dig.

 

Levering

Hyglig.dk  sender dine varer i DK indenfor 2-4 hverdage. Bestilles din pakke efter fredage kl 14:00, vil den blive sendt den kommende mandag.

Hyglig.dk tilbyder fragtfri levering til en pakkeshop ved  køb over 500 kr. i Danmark. Ved køb under 500 kr. Kan fragtprisen variere alt efter, hvilken forsendelse du ønsker.

Vi tilbyder at sende dine varer med GLS.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hen til dig.

Der kan forventes længere leveringstid omkring travle perioder såsom udsalg og jul. Forsinkelser hos GLS kan HYGLIG ikke drages til ansvar for.

Returneres forsendelsen af GLS til hyglig.dk pga. forkert oplyst adresse eller “ikke afhentet forsendelse”, påhviler den ekstra porto kunden selv.

 

OBS: Så snart pakken er afleveret til GLS overgår ansvaret til dem så al henvendelse vedr. din ordre EFTER modtagelse af forsendelses informationer bedes rettes mod GLS.

 

Fortrydelsesret

Når du handler på hyglig.dk har du altid 14 dages fuld fortrydelsesret, hvor du får dine penge refunderet til samme betalingskort som du brugte ved købet. Din fortrydelsesret løber fra den dag ordren modtages af dig eller en anden person som befinder sig på adressen. Bemærk, at hvis du har valgt levering til en pakkeshop så starter fortrydelsesperioden fra den dag pakken leveres i pakkeshoppen. Husk at vedlægge dit ordrenummer for at gøre processen lettere og hurtigere.

Ovenstående gælder IKKE for julegaver, hvor fortrydelsesretten automatisk løber til 15.1.2021. Ønsker du at bruge din fortrydelsesret på en udsalgsvarer gælder de 14 dages fuld fortrydelses også her.

Hvis du ønsker at returnere dine varer KAN du følge guiden nedenfor. Du er også velkommen til at købe din egen returfragt og sende med, men vi modtager KUN levering til vores adresse. Husk at gemme dit track and trace, så din pakke altid kan placeres. Bemærk, at hvis pakken forsvinder er det på eget ansvar.

PROCEDURE VED RETURNERING:

  • Køb porto til returforsendelse her hos HYGLIG via dette link: 
  • https://return.shipmondo.com/returtilhyglig
  • Porto koster 60 kr. og trækkes fra dit beløb når vi refunderer pengene for din returnering. 
  • Pak varen forsvarligt i originale poser/emballage og udfyld den vedlagt returseddel.
    Varen skal være i samme salgs bare stand som ved modtagelse, hvis det fulde beløb skal refunderes.
  • Aflever pakken til levering og afvent svar fra os.
    Husk altid at få en kvittering på, at du har afleveret din pakke, i tilfælde af at der skulle opstå problemer under forsendelsen.

Du modtager automatisk en bekræftelse pr. mail, når vi har færdigbehandlet din returnering.

Det tager 4-7 hverdage fra vi modtager pakken til at din henvendelse er håndteret. Dog kan der være længere ventetid omkring jul, udsalg og helligdage.

*Du kan ikke fortryde dit køb ved ikke af afhente din pakke hos den valgte pakkeshop. Hvis dette er tilfældet vil der blive pålagt et fragtgebyr på 47 kr. som køber selv betaler. Dette gebyr fratrækkes værdien af din refundering når returpakken behandles.

 

 

Ombytning af en varer

Vi tilbyder desværre ikke fri ombytning.

Hvis du har købt en varer du gerne vil ombytte har du følgende mulighed:

Gå ind på Hyglig.dk og køb den varer du gerne vil have ombyttet til – hvis beløbet er under 500,- er fragten på egen regning.

Når vi modtager den varer du gerne vil have ombyttet / retur – får du dine penge tilbage.

 

Udsalg

Ved køb af udsalg har du 14 dages fuld returret. Vi overholder forbrugeraftaleloven og tilbyder dig pengene retur indenfor 14 dage. Vi forbeholder os retten til at afvise en returvare  hvis denne vare overskrider 14 dages returret. Dette er for køberens egen regning.

 

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Hyglig.dk at vurdere varens stand.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen på de produkter som du har fået tilsendt plomberet. Det er vores måde at sikre dig som kunde, at din varer ikke har været taget i brug før at den landede hos dig. Dette gælder også på varer som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Reklamationsretten gælder ikke for varer, som er defekte på grund af slitage eller skader forårsaget af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du sende en mail til: kundeservice@hyglig.dk , hvor du skriver dit ORDRE NR, sender et billede af skaden/fejlen, samt beskriver fejlen. Hyglig.dk dækker naturligvis de fragtomkostninger der måtte være i forbindelse med reklamationen.

 

Alle reklamationer skal sendes til:

HYGLIG

Storegade 10b

7700 Thisted

Danmark

 

ATT: REKLAMATION

Vi modtager KUN pakker, som sendes direkte til adressen. (Vi afhenter ikke pakker som er tilsendt pakkeshops) 

 

 

Annullering af ordre:

Ønsker du at annullere en ordre som du lige har lagt?

Kontakt da kundeservice på: 60 13 53 79 , hurtigst muligt.

 

Datasikkerhed

Hyglig.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Hyglig’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hyglig.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Hyglig.dk er ejer/indehaveren Maria Louisa Bislev

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@hyglig.dk

 

Ønsker du at klage har du disse klagemuligheder:

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@hyglig.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.