HANDELSBETINGELSER

BUTIK HYGLIG

Adresse:

Storegade 10 D

7700 Thisted

TLF: +45 60 13 53 79

CVR: 40243305

Du kan kontakte os på tlf.: +45 60 13 53 79 eller på mail kundeservice@hyglig.dk, som vi besvarer indenfor 24 timer.

SÅDAN HANDLER DU PÅ HYGLIG.DK

  1. Find din ønskede vare.
  2. Alle priser er i DKK. 
  3. Tryk på ”Tilføj til kurv”.
  4. Få et overblik over din ordre.
  5. Gå til Kassen og indtast dine oplysninger.
  6. Vælg leveringstype.
  7. Vælg betalingstype.
  8. Du modtager en ordrebekræftelse på mail.

 

BETALING

Vi modtager følgende online betalinger:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • Mobilepay Online
  • Viabill
  • Apple Pay
  • Anyday

– Betalingen bliver først trukket fra din konto når dine varer afsendes.

– Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort, MobilePay.

– Alle priser, som er oplyst på vores hjemmeside, er inklusive moms.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

 

 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

 

 

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

 

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


 

 

UDSOLGTE VARER

Hvis det forekommer at en vare er udsolgt på vores hjemmeside, som du gerne ville have fingrene i er du mere end velkommen til at skrive til os på kundeservice@hyglig.dk – så vil vi forsøge at bestille en ny hjem til dig.

 

LEVERING

HYGLIG.dk  sender dine varer i DK indenfor 1-2 hverdage. Bestilles din pakke efter fredage kl 12:00, vil den blive sendt den kommende mandag.

HYGLIG.dk tilbyder fragtfri levering med GLS til en pakkeshop ved køb over 599 kr. i Danmark (interiør og tøj), ved hjemmelevering er fragten 45 kr. Ved køb under 599 kr.

ORDRE UNDER 599 KR KOSTER 29 KR.

Vi tilbyder at sende dine varer med GLS.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hen til dig.

Der kan forventes længere leveringstid omkring travle perioder såsom udsalg og jul. 

 

 

FORTRYDELSESRET

Når du handler på HYGLIG.dk har du altid 14 dages fuld fortrydelsesret, hvor du får dine penge refunderet til samme betalingskort som du brugte ved købet.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@HYGLIG.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked

Ovenstående gælder IKKE for julegaver, hvor fortrydelsesretten automatisk løber til 15.1.2021. Ønsker du at bruge din fortrydelsesret på en udsalgsvarer gælder de 14 dages fuld fortrydelses også her.

Hvis du ønsker at returnere dine varer KAN du følge guiden nedenfor. Du er også velkommen til at købe din egen returfragt og sende med, men vi modtager KUN levering til vores adresse. Husk at gemme dit track and trace, så din pakke altid kan placeres. Bemærk, at hvis pakken forsvinder er det på eget ansvar.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Vi tilbyder vedlagt returlabel til 39 kr som vi trækker fra værdien af det returnerede. 

 

 

Hvis du ønsker at returnere dine varer kan du følge guiden nedenfor. Du er også velkommen til at købe din egen returfragt og sende med, men vi modtager KUN levering til vores adresse. Vi anbefaler at gemme dit track and trace, så din pakke altid kan placeres

DU KAN FØLGE DENNE PROCEDURE VED RETURNERING: 

  • Køb porto til returforsendelse her hos HYGLIG via dette link:
  • https://return.shipmondo.com/returtilhyglig
  • Pak varen forsvarligt i originale poser/emballage og udfyld retursedlen som du modtog med pakken ved levering.
  • Aflever pakken til levering og afvent svar fra os.
    Det er en god ide at få kvittering på, at du har afleveret din pakke, i tilfælde af at der skulle opstå problemer under forsendelsen.

Du modtager automatisk en bekræftelse pr. mail, når vi har færdigbehandlet din returnering.

*Du kan ikke fortryde dit køb ved ikke af afhente din pakke hos den valgte pakkeshop. Dette opkræver vi 47 kr. for som vi trækker fra værdien af det returnerede.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. gulvtæpper og møbler som er bestilt som special.

 

  

OMBYTNING AF EN VARER

Vi tilbyder desværre ikke fri ombytning.

Hvis du har købt en varer du gerne vil ombytte har du følgende mulighed:

Gå ind på HYGLIG.dk og køb den varer du gerne vil have ombyttet til – hvis beløbet er under 599,- er fragten på egen regning og koster 29 kr.

Når vi modtager den varer du gerne vil have ombyttet / retur – får du dine penge tilbage. 

 

VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig

Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du sende en mail til: kundeservice@hyglig.dk , hvor du bedes skrive dit ORDRE NR, sender et billede af skaden/fejlen. samt beskriver fejlen. Er reklamationen berettiget, dækker Hyglig.dk naturligvis de (rimelige) fragtomkostninger der måtte være i forbindelse med reklamationen. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Alle reklamationer skal sendes til:

HYGLIG

Storegade 10 D

7700 Thisted

Danmark

 

ATT: REKLAMATION

”Vi modtager KUN pakker, som sendes direkte til adressen. (Vi afhenter ikke pakker, som er tilsendt pakkeshops.) Hvis pakker leveres til os uden for vores åbningstid og stilles, påhviler ansvaret dig, indtil vi har modtaget pakken fysisk. Vi anbefaler derfor, at pakker ikke sendes med DAO.”

  

ANNULLERING AF ORDRE:

Ønsker du at annullere en ordre som du lige har lagt?

Kontakt da kundeservice på: 60 13 53 79 , hurtigst muligt.

Da vi pakker hurtigt og effektivt, kan vi ikke garantere at du kan nå og annullere din ordre.

 

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hyglig.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på HYGLIG.dk er ejer/indehaveren Maria Louisa Bislev

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@hyglig.dk

 

ØNSKER DU AT KLAGE HAR DU DISSE KLAGEMULIGHEDER:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte +45 60 13 53 79 eller kundeservice@hyglig.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@hyglig.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.